dr inż. Michał Malinowski

bazy grafowe, sztuczna inteligencja, cyberbezpieczeństwo

Dr inż. Michał Malinowski pełni funkcję Szefa Oddziału w Dowództwie Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni, ponadto to jest wykładowcą w:
Do jego wcześniejszych doświadczeń zawodowych należą stanowiska między innymi w Centrum Projektów Informatycznych, Inspektoracie Systemów Informatycznych, Departamencie Informatyki i Telekomunikacji MON, Generalnym Zarządzie Dowodzenia i Łączności – P6 SG WP oraz Centrum Informacyjnym MON.

Specjalizuje się w projektowaniu zaawansowanych systemów teleinformatycznych, programowaniu portali intranetowych i tworzeniu referencyjnych baz danych, które służą potrzebom Sił Zbrojnych RP.

Dr inż. Michał Malinowski uczestniczy w projektach z zakresu systemów baz danych, zarówno relacyjnych, jak i grafowych, systemów rekomendacji (RS), cyberbezpieczeństwa oraz gamifikacji.

Jest absolwentem Wojskowej Akademii Technicznej (Wydział Cybernetyki) oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Prywatnie, od ponad dwóch dekad, zajmuje się projektowaniem i tworzeniem rozwiązań w obszarze e-commerce (np.: sklep z grami planszowymi AM76) oraz gier (np.: gra MMORPG Arena Albion , gra planszowa Korona Piastów, gra paragrafowa Sarmatia)

Kontakt


płk dr inż. Michał Malinowski


Warszawa (Polska)

Warsaw (Poland)

michal.malinowski@uth.edu.pl michal.malinowski@warszawa.merito.pl
mmalinowski@mon.gov.pl


Czy wiesz, że...


Apr 22, 2025

Model Context Protocol a agenci AI

Model Context Protocol (MCP) to standard komunikacji zaprojektowany z myślą o systemach opartych na sztucznej inteligencji, w szczególności o modelach językowych i agentach AI. Umożliwia on przekazywanie pełnego kontekstu danej interakcji — informacji ...


Read more

Apr 14, 2025

Jak pisać prompty do generowania obrazów w czatach AI?

Wiele osób pracujących z generatywnymi modelami AI – takimi jak ChatGPT z funkcją tworzenia obrazów – zadaje sobie jedno pytanie: jak napisać prompt, który wygeneruje dokładnie taki obraz, jakiego potrzebuję?  Z pewnością każdy z Was chce urozmaicić s...


Read more

Apr 12, 2025

Setun – radziecka maszyna cyfrowa, która myślała trójkowo

W 1958 roku, w murach Uniwersytetu Moskiewskiego im. Łomonosowa, zespół inżynierów pod kierunkiem Nikołaja Brusiencowa stworzył maszynę, która do dziś uznawana jest za jeden z najbardziej oryginalnych eksperymentów w historii informatyki. Mowa o komput...


Read more

View all
Share

Tools
Translate to